Seminář seznamuje učitele s teorií i praxí narativní pedagogiky (konkrétně narativní metody v environmentální výchově, s tzv. ekonaratologií), narativním paradigmatem Waltera Fishera a několika modelovými příběhy, pomocí kterých je možné rozvíjet environmentální citlivost a naplňovat cíle environmentální výchovy. Je vhodným propojením environmentální výchovy a vzdělávací oblasti jazyk a jazyková komunikace. | Z obsahu: Výhody narativní pedagogiky. Doporučení autoři a knihy. Nasloucháme vyprávění přírody. Představené projekty: Dutá vrba (Král Lávra K.H. Borovského) Nejen nad letokruhy stromů (Já a Ty M. Bubera) Biokomunikace (verbální, neverbální, zvuková, chemická, vibrační, světelná a další typy, hra Návštěva z planety habaja) Strom jako zachránce (Zpívající lípa v Telecím a A. Jirásek) Lži v přírodě (mimikry a strategie v přírodě) Jak vnímáme příběhy (Silnice R. Bradburyho) Vytvořme si vlastní příběh (Můj strom, Moje tajné místo a Krajina K.H. Máchy) |
Semináře >
Ekonaratologie : vyprávění a příběhy o přírodě a pro přírodu
PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.